نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: الأحد، 20 أكتوبر، 2024 | آخر تحديث:
مادلين طبر

تحدثت الفنانة مادلين طبر عن بطولة كأس السوبر المصري التي تنطلق اليوم في دولة الإمارات العربية المتحدة، وتضم 4 فرق هم الأهلي والزمالك وبيراميدز وسيراميكا كليوباترا.

وكونها من مشجعي نادي الزمالك تحدثت عن لقاء الفريق الأبيض في دور نصف نهائي بطولة كأس السوبر المصري أمام بيراميدز وقالت في لقاء مع برنامج "صباح ONTime": "أنا خايفة من بيراميدز مش خايفة من الأهلي، بصراحة ومع احترامي الشديد للحرفية بيراميدز بقى يهدد، كان نفسي الزمالك يلعب الأول مع الأهلي ومش استخفاف بقوة الأهلي دي القلعة الحمراء لكن تخوفي من بيراميدز، لو ربنا نجانا وعدينا المرحلة دي مش خايفة خالص من لقاء الأهلي، الزمالك هيكسب".

مادلين طبر

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجيدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا

وكشفت مادلين طبر كيف بدأت تشجع نادي الزمالك وحكت: "أولا مش عايزة أخسر شعبيتي عند الناس اللي بتنتمي للأهلي هتكلم باتزان، بداية المقولة أن معظم اللبنانيين زملكاوية حاجة متفهمش ليه ومعظم السعوديين أهلاوية حاجة متفهمش ليه هي بتحصل كده في دول بحالها بتبقى مياله لفريق ما، أنا جيت مصر في أواخر الثمانينيات كان والدي عنده المرض الخبث وكنت ساكنه في الزمالك وكان معظم الناس اللي حواليه زملكاوية حبيبي سامي العدل الله يرحمه وإسماعيل كتكت مجموعة كلهم زملكاوية".

نرشح لك: أحدث ظهور لـ"كايلا" ابنة دنيا سمير غانم … تيك توك "نيللي وشريهان"

مادلين طبر

وتابعت مادلين طبر: "شافوني بعاني أنا ووالدي وأنه زهقان فقالولي ليه متنتسبيش للنادي الاجتماعي، واللي قدملي للعضوية الفخرية الشرفية اللي على راسي من فوق كان كابتن يكن، وابتدينا ننزل على نادي الزمالك وابتدت الحكاية تكبر، وفي حاجة جمهور الزمالك جمهور مخلص جدا مع احترامي لكل الجماهير، ودي ميزة عندي إني مخلصة".

كما تطرقت للحديث عن جماهير الزمالك ودعمها للفريق قائله: "دعم الجماهير هيبقى كبير في الإمارات هيبقى في حضور غير الزملكاوية اللي رايحين كوفود على حسابهم يشجعوا واتوقع أن هذه المحبة اللي غامرين فيها النادي بتاعنا إن هو يكافئنا ويكسب وإن شاء الله يكسب بيراميدز ولو وصل يلعب مع الأهلي أيضا يكسبه وتكتمل فرحتنا".

الزمالك وبيراميدز

واختتم حديثها بأمنيتها أن يحقق الزمالك الفوز على بيراميدز ويتأهل للنهائي قائلة: "حلم وأتمنى أن يتحقق وهنصلي وهنتابع وقلوبنا كلها مع الفريقين وربنا يوفقنا في الأول، وبيراميدز أنت طلعتلنا منين، أنا بحبكم عشان شطار لكن لازم نسن أسنانا ونذاكر بيلعبوا إزاي حتى لو غيروا الخطط عندهم نقاط ضعيفة".

ويلتقي نادي الزمالك بنادي بيراميدز الساعة 4:05 مساء اليوم في مباراة نصف نهائي كاس السوبر المصري.

اقرأ أيضا:

عمرو مصطفى ورامي صبري في عزاء الشاعر أحمد علي موسى

خالد الصاوي يحذر الجمهور: أخدت "حقن" خسارة الوزن وحصلي كارثة

بكاء وصدمة … أميرة أديب تكشف عن رد فعل شقيقها وأصدقائها على أغنيتها "ضلمة ونور"

آية سماحة تكشف عن صور طفولتها في عيد ميلاد شقيقتها

لا يفوتك: في الفن يكشف حقيقة وليد فواز مبدع أدوار الشر

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5