محمد سليم
محمد سليم تاريخ النشر: الثلاثاء، 3 سبتمبر، 2024 | آخر تحديث:
حنان

أكدت المطربة حنان رفضها لما يسمى المساكنة، وذلك بعد التصريحات الأخيرة التي كشفت فيها المخرجة إيناس الدغيدي عن خوضها تلك التجربة قبل سنوات.

وقالت حنان خلال حوارها مع الإعلامية مروة صبري في برنامج "قعدة ستات" المذاع عبر قناة ألفا: "المخرجة إيناس الدغيدي أكيد عارفة الحرام إيه ومش بتقرب له، ومفيش حاجة اسمها مساكنة".

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا

حنان

وأضافت: "المسلم عليه تكليف يصوم ويصلي، يا إما تمشي بباقي التكليف يا إما بلاش، وإنت عندك شروط وربنا إداك كراسة تمشي بيها وتعدي بسلام".

وتابعت: "لو إنت عايزة تؤلفي وتعملي حاجات من عندك إنت حرة، لكن تحملي العواقب لأن ربنا شايف لك الصح، وربنا سابنا مخيرين في حاجات كتير أساسها التدين وأمشي صح أو غلط".

طالع أيضا - خالد الجندي بعد تصريح إيناس الدغيدي عن المساكنة: الترجمة الحديثة لكلمة زنى

حنان

وكانت المخرجة إيناس الدغيدي حلت خلال الأيام الماضية ضيفة على برنامج "القرار"، الذي تقدمه نادية الزعبي عبر قناة الغد، حيث كشفت رأيها في بعض الأمور المثيرة للجدل ومنها المساكنة وظاهرة التحرش وغيرها.

إيناس الدغيدي

وخلال لقائها في برنامج "القرار" كشفت إيناس الدغيدي أنها مرت بتجربة المساكنة قائلة: "عشت المساكنة مع جوزي قبل ما أتجوزه قعدت 9 سنين بحبه، مش فاكرة عشت المساكنة كام سنة لأن الموضوع من زمان"، وأكدت إيناس الدغيدي أنها لم تخض تجربة الزواج العرفي من قبل.

إيناس الدغيدي

وعن رأيها في التحرش قالت إيناس الدغيدي: "أنا مش عارفة يعني إيه التحرش، التحرش السبب فيه الست، بحمل الست المسئولية لما أقول أنا حد اتحرش بيا هيتحرش بيا ليه؟ لو هو مريض هياخد بالقلم ومش هيكمل، في ستات بيلعبوا لعبة ويقولوا تحرش أنا مش مع أن التحرش بيجي من الراجل الست في جزء من تصرفاتها تخلي الراجل يتحرش بيها".


اقرأ أيضا:

عمرو سعد يحتفل بعيد ميلاد ابنته … أصبحت شابة

يتكون من 12 حلقة … تفاصيل مسلسل "ديبو" لـ محمد أنور

محمد محمود خليل بيك (صاحب اللوحة) - قصة الشخصية الحقيقية الوحيدة في مسلسل "عمر أفندي"

بعد اعتذارها … تامر حسني يرد على شذى: ولا يهمك المسامح كريم


سمر طارق لـ(في الفن): الراب والمهرجانات ليهم وقتهم وبذاكر القديم وبحب أم كلثوم ومحمد منير ,فيروز

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5