مي جودة
مي جودة تاريخ النشر: السبت، 17 أغسطس، 2024 | آخر تحديث:
عمرو مصطفى

كشف الفنان عمرو مصطفى عن خطته لألحانه بعد انتهاء عقودها مع مطربين آخرين، موجها نصيحا للمبدعين.

كتب عمرو مصطفى عبر حسابه بموقع Facebook: "الأغاني اللي عملتها هترجع تاني بصوتي بعد انتهاء مدة حقوقها، فيه أغاني عملتها من سنة 1999، يعني فاضل حوالي عشرين سنة وترجع الحقوق تاني ليا، ووصيتي لأولادي عدم التجديد لاي شخص . هنبتدي ننزلها من دلوقتي بصوتي، لكن بالكلام متغير وتوزيع جديد تمامًا".

عمرو مصطفى

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا

وتابع: الأغاني دي هتفضل موجودة بصوتي طول العمر، وأي نسخة بصوت أي مطرب غناها قبل كده هتتمسح تمامًا بعد انتهاء المدة القانونية لها. حنفتح المجال للشباب الجديد إنهم يكتبوا على الألحان دي كلمات جديدة، خلال الخمس أو ست سنين الجايين ده لو في العمر بقيه بأذن الله، هكون محضر كل الأغاني اللي عملتها بصوتي مع كتابات شبابية جديدة، ونصيحه للمبدعين اي تصريح لايزيد عن خمس سنوات.

يذكر أن عمرو مصطفى شارك في صالون "الموسيقى في عصر الذكاء الاصطناعي.. فرص وتحديات"  للتحدث عن التطور وتطويع أدوات الذكاء الاصطناعي للارتقاء بالموسيقى والفنون من تنظيم دار الأوبرا برئاسة الدكتورة لمياء زايد ضمن نشاطها الثقافي والفكري في السابعة مساء الاثنين 24 يونيو الماضي على المسرح الصغير.

وتعد أغنية "مستغني" هي آخر أغاني عمرو والتي طرحها قبل عام عبر يوتيوب ومختلف منصات الاستماع في الوطن العربي، وهي من كلمات أيمن بهجت قمر وألحان عمرو مصطفى وتوزيع وميكس وماستر تيام.


اقرأ أيضا:

هيدي كرم: بشيل حديد وعندي عضلات وبركب موتوسيكلات ... طلعوني في أي حاجة أكشن

#شرطة_الموضة: تعديلات عبير صبري لتقلل المساحة الشفافة في فستانها .. سعره يصل لـ60 ألف جنيه

فيديو عمره 20 عاما- كواليس كليب "قرب حبيبي" لـ تامر حسني … هكذا ظهرت زينة

هل اعتزلت بوسي التمثيل … سارة نور الشريف تجيب

لا يفوتك: #نظرة_على_المشهد_الأخير قصة مـ..قتل نيازي مصطفى بطريقة سـ..ـا دية التحقيق مع 65 كومبارس وسر ظهور فاروق الفيشاوي في الصورة

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5