مي جودة
مي جودة تاريخ النشر: الخميس، 8 أغسطس، 2024 | آخر تحديث:
أحمد السقا

تحدث النجم أحمد السقا عن العديد من الأسرار في حياته الخاصة مع والديه، وعن قصة أول صفعة بالقلم على وجهه من والده.

قال أحمد السقا: "شديت مع والدتي، وكنا في الدور الخامس وأمامنا أرض فاضية فيها أساس لمباني، ووقفت على سور البلكونة وقلت لها (هنط، اللي هييجي ناحيتي هرمي نفسي من هنا)، كنت وقتها في ثانية معهد سينما، 18 عاما تقريبا، والدتي عندنا تتحدث مع والدي في أمور لا تريدني أفهمها تخاطبه بالفرنسية، ندهت له وشرحت له الموقف بالفرنسية، نظر لي والدي، وقال لي (نط! هعتبر إني خلفت أختك بس)"، وذلك خلال حلوله ضيفا في برنامج "بيت السعد" الذي يقدمه النجمان عمرو سعد وأحمد سعد عبر شاشة MBC.

وتابع السقا: وظل يقترب مني حتى تمكن من إمساكي من البنطلون، وشدني، وقلم، عندي ودن لغاية دلوقتي سمعي تقل بسبب هذه الصفعة، أبويا كان ملاكم، وكانت إيده تقيله، وبعدها بصيت له وزعلت جدا، أبويا صاحبي، وبعدها بكم يوم دخل لي غرفتي، لأني كنت مكتئب ولا أغادرها، مش مصدق أنه ضربني، لقيته قال لي مضربتكش عشان زعقت مع ماما، أنا عارف إنك متربي، أنا ضربتك عشان قولت هنط ومانطتش!

View this post on Instagram

A post shared by MBC1 (@mbc1)



من ناحية أخرى، عرض مؤخرا لأحمد السقا في دور السينما فيلم "السرب" من بطولة منى زكي، قصي خولي، شريف منير، دياب، ومجموعة من ضيوف الشرف منهم آسر ياسين ومحمود عبد المغني وكريم فهمي وأحمد حاتم، ومن تأليف عمر عبد الحليم إخراج وأحمد نادر جلال وإنتاج سينرجي.

اقرأ أيضا:

محمد صبحي يعلق على مشهده مع هياتم: مابسوتهاش... وأنا مش شيخ ولا قس

محمد صبحي: محدش يقارني بعادل إمام

أحمد كامل: مش هغني في الساحل أو مكان فيه حد بيشرب خمور

"اللي يقابل حبيبي" و"بتمنى أنساك" جديد شيرين عبد الوهاب .. تعرف على تفاصيل الأغنيتين

لا يفوتك: #نظرة_على_المشهد_الأخير قصة مـ..قتل نيازي مصطفى بطريقة سـ..ـا دية التحقيق مع 65 كومبارس وسر ظهور فاروق الفيشاوي في الصورة

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5