مي جودة
مي جودة تاريخ النشر: الثلاثاء، 6 أغسطس، 2024 | آخر تحديث:
مي عز الدين

حلت النجمة مي عز الدين ضيفة على برنامج "صباح العربية"، لتعود بعد فترة طويلة من للقاءات التليفزيونية بعد غياب.

وجاءت أبرز تصريحات مي عز الدين في البرنامج:

- أنتم بتوحشوني، بس الابتعاد دا بيبقى عشان طاقة الإنسان، لما بنركز في كذا حاجة، في الشغل وفي اللقاءات ووسائل التواصل الاجتماعي، كان في توقيت حسيت إن كدة كتير، بياخد من الطاقة.

مي عز الدين

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا


- اطلع واتكلم لما يبقى في عندك عمل، في شيء تتكلم عنه، لكن في المطلق كدة حسيت إنه كتير، فقللت شوية حلوين.

- كل حاجة وليها توقيت، يارتني جربت أعمل مسرح من بدري، ماتطرحش الفكرة علي قبل كدة، والتوقيت اللي بدأت فيه ومشواري الفني كله كان المسرح ابتدى يبقى مش موجود، بتتحولي لما بتطلعي على المسرح، وحشني صوت الناس وهي بتضحك، انك بترسم بسمة على وجه المشاهد، دا نفسيا إحساس حلو اوي.

مي عز الدين

- أنا بحب أدوار الكوميديا، وقبلت مسرحية "زواج اصطناعي" لأني حسيت أن الدور كوميدي ومهم جداً للجمهور، في وقت ممكن نلاحظ فيه أن الضحك والكوميديا بالنسبة لهم ابتدوا يبقوا مش موجودين في المسرح.


مي عز الدين


- حسن حسنى اتعلمت منه الكوميديا وأعمالي معه بعتز بها جداً، ووحشني الشغل مع يسرا وتامر حسنى ومحمد سعد، وبفضل أشتغل مع ناس بحبهم، وأتمنى العمل معهم قريباً.

مي عز الدين

- مؤخرًا الضحك بقى صعب، والجمهور نفسه مبقاش ميال للكوميدي، والفنان غصب عنه لما بيعمل حاجة كتير بيبقى عايز يغير، وأنا مبعرفش أمثل كذا حاجة في وقت واحد، وكونك تبقي بطلة مسلسل ويتباع باسمكِ الكلام ده عايز تركيز جدًا في الأول، لأنك داخلة منطقة جديدة عليكِ، وبصراحة أنا اتبسطت أوي في تمثيل التليفزيون.

مي عز الدين

يذكر أن مي عز الدين أعادت تقديم مسرحية "زواج اصطناعى"، للمرة الثانية بالمملكة العربية السعودية، ضمن فعاليات موسم جدة، تحت شعار من جديد، ويشاركها البطولة كل من بيومي فؤاد، محمد أنور، مصطفى غريب، وكان العرض الأول لها في موسم الرياض.

وتدور أحداث مسرحية "زواج اصطناعي" حول شخصية شروق وفاروق، اللذان يتعرضان لأزمة في ليلة زفافهما، مما يدفعهما للجوء لخبير علاقات عاطفية، الذي يستخدم معهما تجربة حديثة بواسطة الذكاء الاصطناعي.

مي عز الدين

وشاركت مي عزالدين في الموسم الرمضاني 2023في مسلسل "سوق الكانتو"، بطولة أمير كرارة، تأليف هاني سرحان وإخراج حسين المنباوي، ودارت أحداثه في حقبة زمنية قديمة تعود إلى عشرينيات القرن الماضي، في السوق بمنطقة وسط البلد، وشارك في العمل كل من فتحي عبدالوهاب، أحمد صلاح حسني، ثراء جبيل، محمد عبدالعظيم، سلوى عثمان، محمود البزاوي، وضياء عبدالخالق.


اقرأ أيضا:

صفعة على وجه صابرين وجلسات استتابة لأحمد حاتم ... ملاحظات على إعلان فيلم "الملحد"

بعد خلاف طويل ... رامي صبري ينشر صورة تجمعه مع عمرو دياب

#شرطة_الموضة: تفاصيل إطلالة آمال ماهر في"ليلة الأحلام"

#شرطة_الموضة: روبي بفستان من التول بفتحة أمامية طويلة ... سعره يصل إلى 20 ألف جنيه

لا يفوتك: #نظرة_على_المشهد_الأخير قصة مـ..قتل نيازي مصطفى بطريقة سـ..ـا دية التحقيق مع 65 كومبارس وسر ظهور فاروق الفيشاوي في الصورة

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5