نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: الجمعة، 26 يوليو، 2024 | آخر تحديث:
خالد أديب وأميرة أديب

دافع خالد أديب نجل الإعلامي عمرو أديب، عن ابنة عمه الممثلة الشابة أميرة أديب بعد الانتقادات التي وجهت لها بسبب طرحها لأغنية بعنوان "كارت محروق".

وكتب خالد أديب عبر حسابه في موقع X، إنه في العادة لا يدافع عن والده في أي هجوم يتعرض له سواء بسبب رأي سياسي أو حتى حبه لنادي الزمالك، لكنه قرر عدم الصمت تجاه أي هجوم على الجيل الجديد من العائلة.

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا


ودافع خالد أديب عن أميرة أديب مؤكدا أنها حققت نجاحا كبيرا ليس بسبب عائلتها ولكن بسبب اجتهادها قائلا: "حابب بس أقول حاجة في حق بنت عمي أميرة أديب عشان شايف كم قرف بيتقال عالبنت. أيوة. حقيقي. هي من عيلة كبيرة ودا بيديها امتيازات كثير، وأسهل عليها أنها تعمل شيفت زي دا. بس خلينا نكون واضحين. أميرة دلوقتي شعبيتها عند الجيل الصغير يلف عيلتنا كلها في سيجارة".

نرشح لك: يسرا ترد على شائعة رفض صالح سليم زواجها من نجله خالد: لم نعلن زواجنا في البداية بسبب مرضه

نجل عمرو أديب يدافع عن أميرة أديب

وتابع خالد أديب: "أميرة متحدث رسمي باسم Maybelline اللي هي من أكبر شركات المكياچ في تاريخ البشرية، منزلة لعبة كوتشينة الافتتاح بتاعها حرفيا عمل أزمة في المولات من كم العيال اللي حضرت عشان تشوفها. البنت لسا ماعدتش الـ 25 سنة وأنا عن نفسي شايف إنه دا انجاز مبهر جدا".

نجل عمرو أديب يدافع عن أميرة أديب

ميرة أديب

وأكمل خالد أديب: "دا غير بقى أنها ابتدت براند بتاعها، ومثلت، ودلوقتي نزلت فيديو من إخراجها. الكلام دا مش سهل. و ولا أنا ولا ابويا ولا أبوها عندهم القوة الناعمة اللي عندها من قوة وجودها على تيكتوك وشعبيتها مع الجيل الصغير. شايف بقى المزيكا وحشة، تمثيلها وحش. تمام عادي. بس كلمة حق أميرة تستحق نجاحها".

نجل عمرو أديب يدافع عن أميرة أديب

وطرحت أميرة أديب أغنية "كارت محروق"، من توزيع LECHA والكليب من إخراج محمد المصري وملابس ياسمين كناوي وتصمين رقصات وإشراف فني ليلى غالب ومكياج آية عبد الحميد.

اقرأ أيضا:

رضا إدريس: لجأت لنجم شهير علشان شغل وحظرني

ابنة تامر حسني تدفعه إلى حمام السباحة (فيديو)

حورية فرغلي تكشف عادة غريبة: البنات بتحب الشيكولاتة وأنا بشرب خل

المخرج العالمي جاي ريتشي يحتفي بالانتهاء من تصوير مشاهد فيلم Fountain of Youth في مصر

لا يفوتك: #نظرة_على_المشهد_الأخير قصة مـ..قتل نيازي مصطفى بطريقة سـ..ـا دية التحقيق مع 65 كومبارس وسر ظهور فاروق الفيشاوي في الصورة

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5