نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: الاثنين، 15 يوليو، 2024 | آخر تحديث:
علاء عوض وجميلة عوض

تحدث الفنان علاء عوض عن ابنة شقيقه الفنانة جميلة عوض مؤكدا أنها لم تعتمد على الواسطة في دخول الوسط الفني وفاجأتهم جميعا بمشاركتها وأدائها في مسلسل "تحت السيطرة".

وقال علاء عوض خلال لقائه في برنامج "كلام الناس" من تقديم ياسمين عز عبر قناة mbc مصر: "جميلة عملت لنا مفاجأة كلنا على جميع المستويات، على مستوى أنها ابتدت بـ"تحت السيطرة" جميلة مبتدخنش أصلا فلما تعمل دور واحدة مدمنة ودور صعب وتعمله بالإتقان ده ذهول".

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا

وتابع علاء عوض: "المفاجأة التانية إنها عمرها ما كانت بتتكلم في الموضوع دا، ممكن الحكاية مختزنة جواها، هي بتحب تغني من وهي صغيرة وكانت الدلوعة بتاعتنا كلنا، وهي متحاوطة جينات من أول الجد والأب والأم والعمين، طالعة منورة لوحدها".

نرشح لك: بهاء الدين محمد يكشف عن زيارته لـ شيرين عبد الوهاب

وأكمل علاء عوض: "محدش فينا ساعدها خالص هي بنفسها أصحابها كلموها أن في اختبارات لمسلسل لنيللي كريم ولما راحت لقوها لذيذة وسألوها إنتي مين وقبلت في الدور، وابتدت بطلة ودي حاجة من عند ربنا، هي نجحت لوحدها بأمر الله".

وأكد علاء عوض أنه وأشقائه لم يتلقوا مساعدة أو واسطة من والدهم الفنان الراحل محمد عوض قائلا: "إحنا كمان محدش ساعدنا في حاجة، بابا قالنا طريقكم بتاعكم عايز تبقى رئيس جمهورية عايز تبقى زبال أبقى، أنا مبساعدش أنا بزق، كل واحد بيختار واللي عايز فن يروح يدرس فن".

اقرأ أيضا:

ميار الببلاوي: أنا قاعدة في وسط المقابر مبقتش عايزة أرجع البيت

"العريس الحلال أهو" … مصطفى أبو سريع يغني ويرقص في حفل زفاف حسني شتا

#شرطة_الموضة: يسرا بفستان قطني في إجازتها بـ إبيزا … سعره مفاجئ

هي فين غادة؟ … غادة عبد الرازق تثير الجدل بـ نيولوك والجمهور يشبهها بـ هنا الزاهد

لا يفوتك: #نظرة_على_المشهد_الأخير قصة مـ..قتل نيازي مصطفى بطريقة سـ..ـا دية التحقيق مع 65 كومبارس وسر ظهور فاروق الفيشاوي في الصورة

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5