نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: السبت، 6 يوليو، 2024 | آخر تحديث:
إياد نصار

تحدث الفنان إياد نصار عن أزمة فيلم "أصحاب ولا أعز" وتعرضه لهجوم كبير بسبب مشاركته فيه.

وقال إياد نصار في لقائه ببرنامج "ضيفي مع معتز الدمرداش": "كان أول مرة اتعرض لحاجة زي كده ممكن اسمع كلام مش عاجبني حد محبنيش في عمل، مفيش إجماع على ممثل، لكن هجوم كان أول مرة اتعرض له واتهزيت ومكنتش عارف اتعامل مع الموضوع والجهة المنتجة طلبوا مننا محدش يتكلم وأنا كنت عايز أتكلم، ودا كان فخ بصراحة مكنش صح كان لازم نطلع نتلكم".

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا

وتابع إياد نصار: "معرفتش اتعامل مع الموضوع ده وبعدين طلعت قلت مش عارف، أنا عضمي مكنش ناشف، كنت فاكر إن عضمي ناشف لكن لأ، منى زكي كان عضمها ناشف أكتر مني واتعرضت لده قبل كده في احكي يا شهرزاد هي عارفة تتعامل في المواقف اللي زي دي لكن أنا اتهزيت".

إياد نصار ومنى زكي من فيلم أصحاب ولا أعز

نرشح لك: مروة أنور تحتفل بخطبتها … رقصت بالشماريخ وشقيقيها حملاها ورقصا بها

وأكمل إياد نصار: "أنا عملت الفيلم مقتنع إني عامل حاجة كويسة هتبسط الناس وهيحبوها فجأة لقيت نفسي أنا الشرير اللي بدمر المجتمع وبخدش حياء المجتمع، وأنا من المجتمع وعندي ولاد ومش هقبل على ولاد الناس اللي مش هقبله على ولادي".

إياد نصار

يذكر أن فيلم "أصحاب ولا أعز" تعرض لموجة واسعة من الهجوم بسبب جرأة بعض المشاهد والألفاظ، ونالت الفنانة منى زكي نصيب الأسد من الهجوم بسبب مشهد اعتبره الكثيرون جريئا.

إياد نصار

وتدور أحداث فيلم "أصحاب ولا أعز" حول مجموعة من سبعة أصدقاء يجتمعون على العشاء، ويقررون أن يلعبوا لعبة حيث يضع الجميع هواتفهم المحمولة على طاولة العشاء، بشرط أن تكون كافة الرسائل أو المكالمات الجديدة على مرأى ومسمع من الجميع، وسرعان ما تتحول اللعبة التي كانت في البداية ممتعة وشيقة إلى وابل من الفضائح والأسرار التي لم يكن أحد يعرف شيئا عنها وحتى أقرب الأصدقاء.

والفيلم من بطولة منى زكي، وإياد نصار، وعادل كرم، ونادين لبكي، وديامان عبود، وجورج خباز، وفؤاد يمين، ومن إخراج وسام سميرة في أولى تجاربه الإخراجية.

اقرأ أيضا:

بدء تصوير فيلم "الست" لمنى زكي عن سيرة أم كلثوم

جميلة عوض ترد على تصريحات أسماء جلال عنها في "معكم منى الشاذلي"

#شرطة_الموضة: تعديلات نانسي عجرم على فستانها الثاني في "ليلة وردة" ... سعره يتخطى 300 ألف جنيه

بالأحضان … أصالة تستقبل نبيلة عبيد في كواليس حفل "ليلة وردة" (فيديو)

لا يفوتك: #نظرة_على_المشهد_الأخير قصة مـ..قتل نيازي مصطفى بطريقة سـ..ـا دية التحقيق مع 65 كومبارس وسر ظهور فاروق الفيشاوي في الصورة

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5