أحمد حتحوت
أحمد حتحوت تاريخ النشر: الخميس، 27 يونيو، 2024 | آخر تحديث:
عمر كمال يتحدث عن محمد فؤاد

حكى مطرب المهرجانات عمر كمال عن موقف جمعه بالمطرب محمد فؤاد في بداية مشواره الفني، حيث طلب منه مساعدة.

قال عمر كمال في لقاءه مع بودكاست "فايق ورايق" من تقديم إبراهيم فايق أنه سافر من السويس إلى القاهرة فقط على أمل أن يتقابل بمحمد فؤاد، وأضاف: "أنا واحد غايته في الحياة إنه يقابل محمد فؤاد وعايزه يديني أي كتف إن شاء الله أشتغل عنده في البوفيه. هتعلم منه أي حاجة".

عمر كمال

وتابع عمر كمال: "كنت بروح كل يوم عند بيته ومبيجيش، وبعدين لما جه رمضان، لقيت واحد طالع يمسح العربية، عرفت إن محمد فؤاد جاي، فرحتله وقلتله أنا بعشقك وبحب أنفهك وبشتري الشريط الأصلي مش المضروب، وبقعد في أول صف في حفلاتك في دريم بارك.. قالي ربنا يخليك يا عمورة تسلم يا حبيبي".

عمر كمال

وأكمل: "قلتله صوتي حلو ونفسي تسمعني، قالي سمعني، فغنيتله أغنية قلبي خبي لـ عبد الحليم حافظ، قاللي جدع، صوتك حلو وييجي منه، يلا ربنا يوفقك، ونادى على ولد يطلعله العربية.. قلتله يا أستاذ أنا جايلك عشان تديني كتف، قاللي يا عمر روح قدم في برامج أصوات كتير دلوقتي، لكن أنا مش بقدم حد".

محمد فؤاد

وبعد فترة أدرك عمر كمال أن محمد فؤاد كان على حق، إذ قال "هو برضه كان عنده حق. دلوقتي بيحصلي نفس الموقف وبقول نفس الرد وبقولهم إعمل أغنية ونزلها على التيك توك هتنتشر وإعمل محتوى كويس".

اقرأ أيضا

أحلام تعلق على الخطأ باسمها أمام أنغام: اسمي مش إساءة ... اسمي تشريف

عمرو سعد ينضم لتحدي محمد صلاح ... ويتحدى هؤلاء

محمد رمضان يقبل تحدي محمد صلاح … نشر صورته مع هؤلاء

تأثر وبكاء هيفاء وهبي في حفلها بموازين (فيديو)


لا يفوتك: #نظرة_على_المشهد_الأخير قصة مـ..قتل نيازي مصطفى بطريقة سـ..ـا دية التحقيق مع 65 كومبارس وسر ظهور فاروق الفيشاوي في الصورة

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5