مي جودة
مي جودة تاريخ النشر: الأحد، 2 يونيو، 2024 | آخر تحديث: الأحد، 2 يونيو، 2024
هشام ماجد

تحدث النجم هشام ماجد عن ذكرياته أيام المدرسة خلال حضوره ضيفا على بودكاست "فايق ورايق X ابراهيم فايق".

قال هشام ماجد: "كنت في مدرسة (مصر للغات)، وهي في ميدان الرماية وبيتي في المهندسين، وكان دا كابوس بالنسبة لي، وأنا في المدرسة مكنش فيه لا محور بقى، كنت باخد شارع فيصل كله، وباص المدرسة كان يشبه أتوبيس النقل العام الكبير، ويدخل شارع البيت عندي الصغير، وكل يوم خناقة بين سائق الأوتوبيس والجيران، في عز الحر الساعة 4 العصر، وكنت أرجع من المدرسة متأخر وأروح بدري، ومكنش فيه تكييف".

هشام ماجد وابراهيم فايق

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا


وتابع: مكنش عندنا إن ننط من المدرسة، السور كان عالي أوي، والمدرسة كانت مؤدبة شوية عن كدة، والحاجات دي مافيهاش هزار، اللي هيعمل كدة هيروح ومش هيرجع تاني، وأنا بردو مكنتش شخصية الطالب الشقي اللي بيزوغ وأنط من السور، مرة مثلا زوغت من المدرسة، إني مركبتش الباص الصبح، نزلت من البيت عادي بس مركبتش الاتوبيس، وحضرت ماتش الزمالك.

وأضاف هشام ماجد: ولا زوغت من الدروس للعب، كنت شخص هادي وملتزم ومش بتاع الحاجات دي، مضربش فلوس الدروس في جيبي، ممكن نخلص الدرس ونروح نلعب، الدرس يتلغي فنخرج ومانقولش، وعمري ما عملت مصلحة في فلوس الكتب، فلوس حرام.

ذكر أن هشام ماجد يعرض له منذ عيد الفطر فيلم "فاصل من اللحظات اللذيذة"، وتشاركه البطولة النجمة هنا الزاهد، ومحمد ثروت وبيومى فؤاد والطفل جان رامز ومجموعة من الفنانين.

وعرض لهشام ماجد في شهر رمضان الماضي مسلسل "أشغال شقة" مع أسماء جلال، شيرين، سلوى محمد علي، مصطفى غريب، وآخرين ومن تأليف خالد وشيرين دياب، وإخراج خالد دياب.

اقرأ أيضا:

مع ابنها … أول ظهور لنيللي كريم بعد طلاقها من هشام عاشور

نسرين طافش تعلن وصيتها … عايزة اتدفن في المكان ده

خالد يوسف: نجيب الريحاني هو أهم ممثل في تاريخ مصر ولا أتفق مع عادل إمام

سارة نخلة تحتفل بعيد ميلادها بجلسه تصوير جديدة … سيطرة للون الأصفر

لا يفوتك: #نظرة_على_المشهد_الأخير قصة مـ..قتل نيازي مصطفى بطريقة سـ..ـا دية التحقيق مع 65 كومبارس وسر ظهور فاروق الفيشاوي في الصورة

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5