محمد سليم
محمد سليم تاريخ النشر: الثلاثاء، 28 مايو، 2024 | آخر تحديث:
هدير عبد الرازق

دافع محمد عبد الرازق، والد البلوجر هدير عبد الرازق، عن ابنته بعد إلقاء مباحث الآداب القبض عليها، بتهمة التحريض على الفسق والفجور ونشر فيديوهات خادشة للحياء.

وقال والد هدير عبد الرازق في مداخلة هاتفية مع الإعلامي سيد علي في برنامج "حضرة المواطن" المذاع عبر قناة الحدث اليوم: "هي عاملة حوالي ألف فيديو مفيش فيهم حاجة خالص غير فيديوهين وحشين، لكن كل الفيديوهات محترمة وبتطلع بهدومها".

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا

هدير عبد الرازق

وأضاف: "النهاردة بعد ما اتحقق معاها 11 ساعة اتحبست أربع أيام بناء على إيه، مفيش اتهام ومفيش فيديو يدين، والنيابة لما سألتها إمبارح قالت هو في قانون يمنع إني ألبس لبس عريان؟ يبقى نقوم بالكلام ولا بالحبس؟"

هدير عبد الرازق

ونفى والد هدير عبد الرازق تقاضيها مبالغ مالية مقابل مقاطع الفيديو الخاصة بها قائلا: "هي مش بتاخد فلوس وأثبتت ده في النيابة، والمنتجات اللي بتعرضها بتاخد حقها كعلاج، وبقالها أكثر من سنة مبطلة، وكل الفيديوهات دي لها سنتين ونص، كانت فين الرقابة سنتين ونص؟"

طالع أيضا - يسرا ومحمد إمام وأصالة وسميرة سعيد من بينهم ... تواصل إدانات النجوم لقصف مخيمات رفح

هدير عبد الرازق

وألقت الإدارة العامة لمباحث الآداب القبض على البلوجر هدير عبد الرازق، بتهمة التحريض على الفسق والفجور ونشر فيديوهات خادشة للحياء.

هدير عبد الرازق

ورصدت الأجهزة الأمنية فيديوهات خادشة تحث على الفسق والفجور عبر حسابات هدير عبد الرازق بمواقع التواصل الاجتماعي، وخاصة حسابها على تيك توك.

وهدير عبد الرازق بلوجر مصرية مواليد 1998 أي تبلغ من العمر 26 عاما، تعرف نفسها على أنها ممثلة، وبدأت بنشر فيديوهات على "تيك توك" مع انتشار التطبيق في مصر، وأول فيديو موجود في حسابها على تيك توك منذ عام 2018.

وتنشر هدير عبد الرازق فيديوهات تتحدث فيها عن منتجات تجميل وطرق وضع المكياج، وأحدث صيحات الموضة وتعطي نصائح للسيدات، وبتابعها عبر تيك توك 1.2 مليون متابع.

اقرأ أيضا:

محمد رمضان: مكسوف لنفسي ولكل عربي ... هنفضل لإمتى نحارب بالموبايل؟

ويجز يرفض المشاركة في إعلان مشروب غازي تضامنا مع الشعب الفلسطيني

حكاية خلاف فاتن حمامة وأسامة أنور عكاشة ... كيف أنقذ ممدوح الليثي "ضمير أبلة حكمت"؟

محمد سلام وإليسا ونانسي عجرم من بينهم … النجوم يدينون قصف مخيمات رفح: الإنسانية ماتت امبارح


لا يفوتك: #نظرة_على_المشهد_الأخير قصة مـ..قتل نيازي مصطفى بطريقة سـ..ـا دية التحقيق مع 65 كومبارس وسر ظهور فاروق الفيشاوي في الصورة

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5