FilFan
FilFan تاريخ النشر: السبت، 29 يناير، 2022 | آخر تحديث:
رانيا محمود ياسين

قالت الفنانة رانيا محمود ياسين إن تركيزها على عملها في الإعلام لمدة ثلاث سنوات أضر بمسيرتها في التمثيل، لكنها تخطط للعودة واستعادة مكانتها في هذا المجال.

وأوضحت خلال استضافتها في برنامج "كلام الناس" الذي تقدمه الإعلامية ياسمين عز عبر قناة MBC مصر أن أكثر من منتج عاتبها على الابتعاد عن التمثيل والتركيز على الإعلام، وهذا سبب عدم عرض أدوار عليها.

نرشح لك - خاص 16 ملاحظة لم تشاهدها في حفل جوائز Joy Awards ... ماذا دار بين النجوم في الكواليس؟


وردا على سؤال عن الفرصة التي تبحث عنها في التمثيل أجابت: "أنا بدور على الفرصة اللي أستحقها مش مسألة بطولة. أنا اختفيت وتأخرت عن جيلي عشان كنت مركزة في بيتي وولادي، وبعد كده فترة 3 سنين في الإعلام، وحظي مكانش حلو، فالتوقفات الكتير خلت ناس تاخد مكاني، وهدفي في الفترة القادمة أرجع آخد مكاني."

وأضافت معلقة على قولها "جيلنا اتهرس": "أنا جيلي كان غادة عادل ومنى زكي وهما خدوا فرصتهم وبقوا نجوم، لكن في ناس في جيلي مخدتش فرصتها ومنهم رانيا فريد شوقي، وفاء صادق، ونرمين الفقي اللي ظهرت قبلي وكانت نجمة كبيرة في فترة، ودلوقتي بترجع تاني. الظروف السياسية خلال الـ 10 أو 11 سنة الماضية خلت جيلي اتهرس ومخدش فرصته."

وأكملت: "لما رجعنا بعد غياب 10 سنين اعتبروا إننا لازم نرجع في أدوار الأم لحد عنده 25 سنة، وأصبح الفنانة اللي كانت بتعمل دور أمي من 10 سنين المفروض تعمل دور صاحبتي وابنها في عمر ابني."


لا يفوتك: في "تحليل النغمات" - أحمد نادر: إزاي موسيقى الإعلانات بتعلق في دماغنا وبيخلونا نمشي في الشارع نغنيها


اقرأ أيضا:

اليوم.. تامر حسني يحيي حفل ختام ""فورمولا إي" في السعودية

حسن الرداد يرد على تصريح منسوب له: بعض الحمقى المتخلفين هدفهم عمل ترند على حسابي

راقصات وألعاب نارية ... لقطات من حفل حسن شاكوش في الرياض

#شرطة_الموضة: دنيا سمير غانم بجمبسوت أسود يظهر رشاقتها


حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/3c7eHNk

آب ستور| https://apple.co/3cc0hvm

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3wSqoRC