نادين يوسف
نادين يوسف تاريخ النشر: السبت، 20 نوفمبر، 2021 | آخر تحديث:
حمو بيكا


عبر الموسيقار محمد ضياء عن رأيه في الأزمة المثارة حالياً بسبب منع 19 من مؤدي المهرجانات من الغناء.

نرشح لك: أحمد فهمي: مش من الرجولة اتكلم عن زيجاتي السابقة

قال ضياء عبر حسابه على موقع Facebook "الحقيقه انا ماعنديش كلام يتقال او رد على الناس اللى مش فاهمه حاجه وبتتكلم في موضوع وقف اغاني المهرجانات والكلام اللي بيتقال ده"

وتابع قائلًا "بجد حاجه تضحك . الناس بتتكلم على نوعيه الاغاني وسايبين المهم . اللي هو .. الاصوات لاتصلح للغناء ولا حتى الاداء . وهو ده من اهم ادوار النقابه . بان الصوت يعتمد او لا يصلح للاعتماد . وانا كنت من ضمن لجنه القيد في اختبارات النقابه و هاني شنودة وسامي الحفناوي من خارج مجلس اداره النقابه"

وأضاف " وحاولنا كثير بكافه الطرق اثناء الاختبار نعطي اكثر من فرصه لهؤلاء الأصوات وعلى رأسهم حمو بيكا . ولكن للاسف كل المحاولات باءت بالفشل . يعني الناس دي اخذت فرصتها بجد . واعتقد ان هاني شاكر ورد النقابه قال كل حاجه ممكن تتقال"

واختتم حديثه قائلًا "ملحوظة : الاستاذ طارق الشناوي بيقول ان في صحفيين بيمارسوا مهنه الصحافة وهم مش اعضاء نقابه وبيكتبوا من خلال السوشيال ميديا، طيب ماهو في مطربين مهرجانات برضه بيغنوا على السوشيال ميديا وهم مش اعضاء، وفي النهايه لايصح غير الصحيح"

يذكر أن نجيب ساويرس هاجم الفنان هاني شاكر بسبب وقف 19 مؤدي لأغاني المهرجانات وقام هاني شاكر بالرد عليه من خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب في برنامج الحكاية (لمزيد من التفاصيل حول رد هاني شاكر)

اقرأ ايضًا:

أسمر وعيونه ذكية.. ما هي مواصفات فتى أحلام أسماء أبو اليزيد ؟

كيف تقضي إجازتك في المالديف على طريقة رنا رئيس ؟ السعر خيالي

هيفاء وهبي بفستان فضي لامع في حفلها في دبي - صور

خالد عليش يغني لزوجته في حفل زفافهما (فيديو)