ولاء مطاوع
ولاء مطاوع تاريخ النشر: الثلاثاء، 6 أبريل، 2021 | آخر تحديث:
تامر فرج وعمرو يوسف

تفاعل عدد من الفنانين مع الحملة التي أطلقها المخرج عمرو سلامة بهاشتاج "نتفرج بعدها نحكم" اعتراضا على قرار إيقاف مسلسل "الملك" بعد أن أثار البرومو الدعائي الكثير من الانتقادات مؤخرا.

ورد الفنان تامر فرج، المعني بدراسة الآثار، على هذه الحملة مستعينًا برأي نجله البالغ من العمر 15 عامًا، ونشر عبر حساباته على مواقع التواصل الاجتماعي: "ينفع اعمل مسلسل ألبس فيه الممثل اللي عامل فيه شخصية السادات ألبسه لبس بن لادن؟ الإجابة لا.. عشان في ناس صغيرة هتشوف العمل ده.. عشان في ناس هتتحفر في دماغها أن ده كان منظر الرئيس السادات".

تابع: "أنا واحد اتربى علي فيلم "ولاد العم" فـ لحد النهاردة بالنسبة لي الظابط المصري كريم عبد العزيز ولما شوفت شريف منير في "الممر" كنت مقتنع أن اسمه الحقيقي دانيال مش هتتشال من دماغي، فمفيش حاجة اسمها اتفرج بعدين احكم.. ده عمل بيتناول قصة تاريخية هيحكي تاريخ.. يبقى نحكيه صح، لأن علي قد ما دي تبان تفصيلة صغيرة على قد ما هي فعلا تفصيلة مهمة جدا".

نرشح لك - بعد هجومها عليها .. ميار الببلاوي ترد على نشوى مصطفى: اتمنالك الهداية


وعلق تامر فرج على رأي ابنه قائلا: "ده تعليق لابني اللي عنده 15 سنة ولا تعليق".

وكان المخرج عمرو سلامة قد دشن هاشتاج بعنوان "نتفرج بعدها نحكم" في مواجهة قرار إيقاف المسلسل من خلال منشور عبر حسابه على Facebook، جاء فيه "احنا بنعمل فن عشان نحكي حواديت عشان نسعد الناس ونسليهم ونخليهم يفكروا.. ما تحكمش على الجواب من عنوانه، من حقك تقرا الجواب كله وساعتها تحكم.

اقرأ أيضا:

إيمان العاصي ورانيا يوسف... كيف تفاعل النجوم مع اعتذار أصالة لـ أنغام؟

قبل 8 سنوات... هكذا تحدث محمد رمضان عن حلم تقديم فيلم "أحمس"

أنغام ترد على اعتذار أصالة: كلنا بنغلط

أغلى 10 ساعات - ساعة تامر حسني بـ2 مليون و20 ألف دولار ... اعرف سعر ساعة عمرو دياب ومحمد رمضان